piątek, 28 listopada 2014

Sowa z filcu - DIY :)

O tym, że Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami nie muszę pisać. W sklepach na całego zaczął się przedświąteczny szał zakupów. Jakiś czas temu na allegro zamówiłam trochę arkuszy filcu, koraliki, ozdobne wstążki i inne pierdółki :D. Trochę czasu to przeleżało w pudełku zanim dostałam natchnienia żeby coś stworzyć. Jak już wpadłam w trans to igła i nitka potrafiły mi towarzyszyć kilka godzin dziennie.

Jak zrobić sowę z filcu i co nam będzie potrzebne? :)

- Kolorowy filc - ja używałam o grubości 1mm i 2 mm
- Koraliki na oczy i do ozdoby
- Nici w różnych kolorach
- Wata do wypełnienia środka


Wydrukowany szablon nakleiłam na tekturkę i dopiero wycięłam żeby lepiej było później odrysować z filcu. Naniesione elementy wycinamy i następnie zszywamy. Na początku myślałam, że uda mi się przykleić oczy, skrzydła klejem - żaden jednak nie trzymał i w ostateczności wszystko było zszywane nićmi. Co prawda więcej czasu to zajmowało, ale urok sówek jest przez to większy :). No więc na początek przyszywam brzuszek, później skrzydła, dziób, oczy. Zanim zszyjecie tułów to doszyjcie nitkę, na której ozdoba będzie wisieć. Pod koniec zszywania wypchajcie ozdobę watą lub skrawkami filcu. I gotowe :)

Nie sądziłam, że tyle czasu to zajmuje, ale na jedną sową wychodziło około 2 godzin. Dwie już znalazły swojego właściciela więc na zdjęciu ich nie ma. :)

Idealnie sprawdzę się jako zawieszka na choinkę, ale nie tylko :). Każda sówka niby taka sama, ale tylko na pierwszy rzut oka.

Na dole macie szablon do pobrania tak więc do dzieła :).

Mam nadzieje, że Wam się spodobało :)

P.S. 
Jeżeli szukacie pomysłów na inne ozdoby świąteczne to na moim blogu tymi linkami znajdziecie:

- Kula z szyszek modrzewia i stroiki - http://camilla14a.blogspot.com/2013/12/zbieranina_21.html
- Choinka na kiju - http://camilla14a.blogspot.com/2013/11/choinka-diy.html 
- Stroik - http://camilla14a.blogspot.com/2013/12/coraz-blizej-swieta.html
- Wieniec i choinka z piórek - http://camilla14a.blogspot.com/2013/12/praktyka.html

Jak klikniecie pod spodem na etykietę "DIY" to wszystko pokażę się na jednej stronie. :)


Sówki były trochę niesforne i każda chciała obracać się w inną stronę :)
Fioletowa z przyklejonymi cekinami i koronkową kokardką :)








Oczywiście w plener wybrałam się na rowerze :)
Biuro dowodzenia :)
:)


Szablon do wydrukowania. :)

Pozdrawiam Kamila :)

6 komentarzy:

  1. Sówki są piękne :D masz wprawną rękę Kamila :) sam bym taka chciał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież napisałam jak zrobić :D Jak chcesz filc to sobie weź odczep z gumiaka albo przyjedź to Ci dam kawałek :P

      Usuń
    2. Ha ha ha, Kamila i Rafi jak zawsze dla siebie serdeczni. :D
      /Juka./

      Usuń
  2. Te sówki są przeurocze!
    Inspirujesz! Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) Jakie kochane, w samochodzie bym sobie na lusterku zawiesił, i dzięki temu nawet jeśli bym przekroczył prędkość, to mandatu bym nie dostał, bo te sówki swoim urokiem były by jak anty radar :) pozdrawiam i chętnie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przekraczaj tak prędkości...chociaż z drugiej strony 24 punkty możesz zamienić na rower :D Być może Św. Mikołaj przyniesie sówkę :) Pozdrawiam

      Usuń