środa, 31 grudnia 2014

Łomnica - skiturowa wyprawa :)

W poniedziałek 29 grudnia razem z M.&M wybraliśmy się w Tatry na skitury. Po 15 minutach jazdy i myśleniu o bezpieczeństwie przypomniałam sobie, że zapomniałam kasku...więc w tył zwrot i do domu. Do miejscowości Tatrzańska Łomnica dotarliśmy około 9 rano. Przeraźliwy chłód, ale trzeba wysiadać z auta. Przy zakładaniu fok moje ręce zamarzły. Wyciągi chodzą intensywnie w górę, a my maszerujemy mijając się po drodze z innymi skiturowcami ( nie wiem czy tak to się odmienia? :P) w każdym bądź razie chodzi o ludków, którzy zamiast jechać wyciągiem wykorzystują swoje mięśnie :D.

Naszym celem jest Łomnica - drugi co do wysokości (2634 lub 2632 m n.p.m.) po Gerlachu (2655 m n.p.m.) wybitny szczyt Tatr położony w słowackiej części Tatr Wysokich. 

Pod górę idzie mi się całkiem dobrze :). Silny podmuch wiatru w pewnym momencie powoduje, że mnie aż wypina z nart :P Później problem żeby się wpiąć bo na takich stromych odcinkach nie mam jeszcze wprawy. Panujące warunki pozwoliły nam dotrzeć na Skalnaté pleso znajdujące się w wysokości 1751m w Doline Łomnickiej. Dalej już było za mało śniegu.

O ile pod górę mogę chodzić tak w dół jazda po lodzie mnie przeraża. Jechałam jak jakaś ostatnia sierota...na samym początku zaliczyłam glebę obrywając jeszcze od kogoś kijkiem w głowę, Nie bez powodu wracałam po ten kask ( Zresztą na Słowacji jest obowiązek jazdy w kasku). W końcu jakoś się pozbierałam :D Na prostych odcinkach kiedy wiem, że nie ma takiego nachylenia i nie wyjadę poza trasę jest ok. Muszę poćwiczyć zjazdy na jakimś wyciągu ponieważ narty na nogach miałam 3 lata temu.

Kiedy dotarliśmy na dół dylemat czy idziemy jeszcze raz...mrozik jednak nas trochę odstraszył :D Znaczy jedną osobę, ale nie mnie żeby nie było :D

Dziękuje M&M, za kolejny super wypad :)


http://www.vt.sk/pl/
Jeszcze długa droga przed nami :)








Najlepsi towarzysze wypraw :D
Chwila odpoczynku :)
Zdjęcie dla potwierdzenia wysokości :D
:)

 Pozdrawiam Kamila :)

1 komentarz:

  1. 55 year-old Sales Associate Fonz Gaylord, hailing from Cottam enjoys watching movies like The Derby Stallion and Polo. Took a trip to Boyana Church and drives a Bugatti Royale Kellner Coupe. kliknij tutaj, aby uzyskac wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń