sobota, 10 grudnia 2016

Znajdź swój "Gorc"

"Ty to masz fajnie" 
"Też bym tak chciał/a"

Więc co stoi na przeszkodzie?

Ostatnio usłyszałam dużo komentarzy w tym stylu. Dzisiaj podsunę Wam pomysł na ciekawą wyprawę gdzie wcale nie musicie mieć nie wiadomo ile czasu! Musicie znaleźć tylko chęci :)

Jakiś czas temu z kilkoma znajomymi zrobiliśmy zimowo jesienne wyjście na Gorc (1288m). Po powrocie z pracy każdy spakował swój plecak i śpiwór. Około godziny 19:00 wyruszyliśmy z umówionego miejsca. Naszym celem było dotarcie do bacówki na Gorcu Kamienickim. Są tam dwie bacówki, które są otwarte cały czas więc spokojnie możecie wybrać, która Wam bardziej odpowiada. My znaleźliśmy się w tej starszej. Klimat jest tutaj niesamowity. Woda na herbatę zaczerpnięta z pobliskiego źródła. W piecu napalone...można tak siedzieć dopóki sen nie zmorzy. 

Po raz pierwszy nocowałam w bacówce. Zajęłam swój kawałek podłogi i wygodnie ulokowałam się w śpiworze. Wczesnym rankiem obudziły nas pierwsze promienie słońca. Udałam się na krótki spacer na szczyt Gorc gdzie znajduje się wieża widokowa, z której rozpościerają się widoki na cztery strony świata. Kiedy nacieszyłam już oczy trzeba było wrócić ponownie do bacówki po nasze plecaki. Droga w dół przebiegła na miłych pogaduchach. Chętnie bym tam jeszcze posiedziała, ale obowiązki wzywały.

I co dalej twierdzisz, że w środku tygodnia kiedy pracujesz nie jesteś w stanie zrobić czegoś innego? Zdaję sobie sprawę, że niektórzy mają daleko na Gorc - dlatego znajdź jakieś inne miejsce, które pozwoli oderwać się od spraw dnia codziennego ;)

Zapraszam na fotorelacje:

"Ludzie kochajcie się" - mądrości z bacówki :)
Idziemy z baniakiem pełnym wody.


Wieża widokowa.

Nowa bacówka.
Wieża widokowa.






Bacówka, w której nocowaliśmy.

Zdjęcia były wykonane w listopadzie. Od tego czasu przybyło trochę śniegu więc wybierając się na Gorc nie sugerujcie się nimi. Ostatnio jak byłam na Gorcu śniegu było po kolana, a miejscami nawet po pas :)

Pozdrawiam
Kamila :)

8 komentarzy:

  1. Ładnie. Kiedyś się z pewnością wybiorę a tymczasem będę się delektował Beskidem Śląskim bo tam mieszkam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie bacówki są otwarte czy trzeba dzwonić wcześnie do właścicieli ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bacówki są otwarte cały czas więc nie trzeba nigdzie wcześniej rezerwować. Wiem, że nowa ma właściciela więc może się zdarzyć, że jest tam jakaś zamknięta impreza.

      Usuń
  3. Byłem w tym roku na Gorcu w sierpniu. Super, że ta wieża widokowa tam jest i wszystko widać jak na dłoni. Przy dobrej pogodzie nawet Tatry. A te bacówki chyba ominąłem, bo w ogóle ich nie widziałem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajkub bacówki są zlokalizowane dokładnie na polanie Gorc Kamienicki. Ostatnio jak byłam to pięknie było widać Tatry :)

      Usuń
  4. o jeny ile sniegu
    u mnie na szczescie nie zalega ani jeden bialy platek
    zimy ni widu ni slychu
    i oby tak do wiosny
    ale na zdjeciach zima pieknie sie prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  5. 46 year old Environmental Tech Inez Prawle, hailing from Levis enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Rowing. Took a trip to Monastery and Site of the Escurial and drives a Ferrari 166 MM Barchetta. odkryj wiecej

    OdpowiedzUsuń